Vistas de página en total

4 feb 2012

Tècniques publicitàries- Tema 1

TÈCNIQUES PUBLICITÀRIES

B1: TEMA 1: Introducció a les tècniques publicitàries

MARC CONCEPTUAL

- Conjunt de tècniques que s’utilitzen per cridar l’atenció i persuadir al consumidor amb l’objectiu final que realitzi una compra o contracti un servei. > AIDA

- Cada mitjà permet tècniques diferents.


- Utilització de les tècniques en funció del target, del producte, dels objectius que es volen aconseguir, del mercat, de la distribució que tenim, de les capacitats tecnològiques o de la creativitat entre d’altres.

- Publicitat (beneficis comercials) vs propaganda (transmetre idees: ideologia, política, societat, moral,...).

Treballar també amb empreses no conegudes per:

- Diversificar la cartera de clients

- Tenir coneixements nous

Les agències grans no volen aquests clients.

TÈCNIQUES PUBLICITÀRIES vs. RELACIONS PÚBLIQUES

RELACIONS PÚBLIQUES

PUBLICITAT

Canviar actituds i influir positivament

Vendre producte, servei o marca

Gratuït, però poc control de difusió

Pagament i control exacte de la difusió (dia, espai, hora)

Poc control creatiu del missatge

Total control creatiu del missatge

Alta credibilitat

Menys credibilitat de la promesa

Informació puntual

Repetició desitjada

Cost de producció mig-baix

Cost de producció alt

Multitarget (Mapa de públics)

Target definit

Repercussió difícil de controlar a llarg termini

Repercussió més quantificable a curt termini

Després de la campanya esperem guany en la reputació

Després de la campanya esperem una compra

Missatge precís i transparent

Missatge retòric i embellit

Tècniques indirectes, subtils

Tècniques directes

Diferents missatges a cada públic (diferents tècniques)

Un missatge en diferents mitjans (Planificació de mitjans)

Dificultat d’identificar la font (ho ha redactat el diari o una empresa?)

Marca sempre identificable

  • Un text periodístic en un diari o revista, publireportatge, serà publicitat des del punt de vista econòmic perquè es paga per a que es publiqui i Relacions Públiques des del punt de vista redaccional.
  • Construït pel líder: Succeeix quan una empresa poc coneguda fa publicitat i el discurs és tant potent que es menja la marca i el target creu que l’anunci és del líder. Exemple: Anunci de “Hola, soy Edu, Feliz Navidad” era d’Airtel i el públic el va associar amb telefònica.
  • Hi ha marques que tenen un bon posicionament en la ment del consumidor però que no venen gaire Ex: Harley Davidson. Per saber el posicionament d’una marca en la ment dels consumidors es fan enquestes de notorietat i després es fa un rànking.
  • Si la gent sap que la publicitat esta embellida, retocada i que conté un missatge unilateral (només explica les virtuts) per què consumeix allò anunciat? Perquè al darrere hi ha una gran marca a la qual no li interessa enganyar, perquè si ho fa, la gent, senzillament no consumirà el producte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario