TÈCNIQUES PUBLICITÀRIES
B1: TEMA 1: Introducció a les tècniques publicitàries
MARC CONCEPTUAL
- Conjunt de tècniques que s’utilitzen per cridar l’atenció i persuadir al consumidor amb l’objectiu final que realitzi una compra o contracti un servei. > AIDA
- Cada mitjà permet tècniques diferents.
- Utilització de les tècniques en funció del target, del producte, dels objectius que es volen aconseguir, del mercat, de la distribució que tenim, de les capacitats tecnològiques o de la creativitat entre d’altres.
- Publicitat (beneficis comercials) vs propaganda (transmetre idees: ideologia, política, societat, moral,...).
Treballar també amb empreses no conegudes per:
- Diversificar la cartera de clients
- Tenir coneixements nous
Les agències grans no volen aquests clients.
TÈCNIQUES PUBLICITÀRIES vs. RELACIONS PÚBLIQUES
RELACIONS PÚBLIQUES | PUBLICITAT |
Canviar actituds i influir positivament | Vendre producte, servei o marca |
Gratuït, però poc control de difusió | Pagament i control exacte de la difusió (dia, espai, hora) |
Poc control creatiu del missatge | Total control creatiu del missatge |
Alta credibilitat | Menys credibilitat de la promesa |
Informació puntual | Repetició desitjada |
Cost de producció mig-baix | Cost de producció alt |
Multitarget (Mapa de públics) | Target definit |
Repercussió difícil de controlar a llarg termini | Repercussió més quantificable a curt termini |
Després de la campanya esperem guany en la reputació | Després de la campanya esperem una compra |
Missatge precís i transparent | Missatge retòric i embellit |
Tècniques indirectes, subtils | Tècniques directes |
Diferents missatges a cada públic (diferents tècniques) | Un missatge en diferents mitjans (Planificació de mitjans) |
Dificultat d’identificar la font (ho ha redactat el diari o una empresa?) | Marca sempre identificable |
- Un text periodístic en un diari o revista, publireportatge, serà publicitat des del punt de vista econòmic perquè es paga per a que es publiqui i Relacions Públiques des del punt de vista redaccional.
- Construït pel líder: Succeeix quan una empresa poc coneguda fa publicitat i el discurs és tant potent que es menja la marca i el target creu que l’anunci és del líder. Exemple: Anunci de “Hola, soy Edu, Feliz Navidad” era d’Airtel i el públic el va associar amb telefònica.
- Hi ha marques que tenen un bon posicionament en la ment del consumidor però que no venen gaire Ex: Harley Davidson. Per saber el posicionament d’una marca en la ment dels consumidors es fan enquestes de notorietat i després es fa un rànking.
- Si la gent sap que la publicitat esta embellida, retocada i que conté un missatge unilateral (només explica les virtuts) per què consumeix allò anunciat? Perquè al darrere hi ha una gran marca a la qual no li interessa enganyar, perquè si ho fa, la gent, senzillament no consumirà el producte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario