Vistas de página en total

18 ene 2011

Redacció en Relacions Públiques - T7

REDACCIÓ EN RELACIONS PÚBLIQUES

TEMA 7: ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ

COMUNICAT DE PREMSA

CARACTERÍSTIQUES

1. Tenim un poder persuasiu encobert, ja que la gent pensa que ho ha escrit un periodista.

2. Els Relacions Públiques no pot controlar les notícies, ja que el periodista té dret a modificar i retallar el que ha escrit

3. Avui en dia s’envien via e-mail. Abans però, era per correu postal i, més endavant per fax.

ESTURCTURA

1. En la part superior Esquerra, identificació de l’emissor (nom de l’empresa, logotip…). També pot haver la persona de contacte, amb telèfon, etc.

2. Títol. N’hi ha dos:

- el del tipus de document (comunicado de prensa o nota de prensa).

- El títol de la notícia en sí. Aquest ha de ser molt concret i descriptiu.

3. Localitat i data. Barcelona, 17 de Gener del 2011. És del dia en que teòricament ha de sortir.

4. El primer paràgraf ha de ser un resum del més important de tot el que ha de contenir. S’ha de dir tot. Va del més important al menys important.

5. Els paràgrafs següents cadascun desglossa una idea. I sempre van per ordre de més a menys importància.

6. La nota d’embargament quan demanes una data de publicació. (“A publicar abans del dia X”, “Publicació immediata”, “A publicar el dia X”, si no es posa res s’entén com a publicació immediata)

7. Elements gràfics Fotografies, tables, etc. Diverses per tal que el periodista pugui escollir.

CONVOCATÒRIA DE PREMSA

Documents que tenen com a finalitat convocar els periodistes a una conferència de premsa o a qualsevol altre acte, per donar-los-hi difusió a través dels mitjans de comunicació.

La convocatòria s’envia amb una setmana d’antel·lació. I dos dies abans fer una trucada de seguiment, ja que si no venen, s’haurà d’enviar un dossier al diari el mateix dia, per tal que puguin publicar la noticia a l’endemà.

ESTRUCTURA

1. Nom i logotip a la part superior esquerre.

2. Títol: “Convocatòria de roda de premsa” o “Convocatòria de premsa”

3. Contingut en el que s’explica el motiu, hora i lloc. I s’escriu de forma esquemàtica. Assistents i oradors i qui convoca.

4. Notes i aclaracions: informacions d’interès pels propis periodistes (hi haurà pàrquing) o altres informacions com “la convocatòria coincideix amb la fira...”

5. Nom de la persona de contacte o emissor.

6. La data en la que tu has enviat la convocatòria.

DOSSIER DE PREMSA

Conjunt o recopilació de documents que envien els Relacions Públiques als periodistes, amb la finalitat de portar-los-hi la màxima informació. No confondre amb un clipping.

CONTÉ

1. Una carpeta que reculli tots els documents en el seu interior.

2. I al damunt el títol: “Dossier de premsa”.

3. Si conté molta informació a dins conté un índex.

4. Elements que pot contenir:

4.1: Comunicats de premsa.

4.2: Articles de fons: Fets anteriors, per tal que el periodista utilitzi la informació per facilitar-li la documentació i informació.

4.3: Informació sobre antecedents o fets històrics

4.4: Projectes de futur

4.6: Fotografies, imatges i gràfics.

4.7: Vídeos.

4.8: Opuscles, catàlegs o material promocional (sense abusar)

4.9: Obsequis

4.10: Informació de contacte.