TÈCNIQUES PUBLICITÀRIES
B1: TEMA 2: Tipologia de tècniques publicitàries
ABOVE THE LINE – BELOW THE LINE
El concepte “Per sobre” i “per sota la línia” ve d’Ogilvy i Amex (1999), i es tractava de la línia que separava els serveis amb comissió (ATL) i sense (BTL) en el pla de mitjans.
La facturació global de la publicitat ha canviat molt. Mentre que uns anys enrere la inversió en mitjans ATL era del 70%, actualment és del 48% i el 52% és inversió en mitjans BTL.
Above the line (ATL)
“Sobre la línia”, són aquells mitjans massius, tradicionals i convencionals.
S’obtenen dades dels resultats o de les tècniques perquè són mitjans massius. Tenen retorn.
Composat per:
- Premsa
- Revistes i suplements
- Televisió
- Ràdio
- Exterior
- Cine
- Internet
Below the line (BTL)
“Per sota la línia”, són aquells mitjans no massius, dirigits a segments molt concrets, més directes i no convencionals.
IMP La majoria de BTL té uns segments molt concrets: Buscar target que permetin arribar molt millor a definir-lo.
A nivell pressupostari, el BTL està començant a superar l’ATL.
Composat per:
Mailings, bustiades, fulletons, catàlegs, màrqueting telefònic, màrqueting mòbil, PLV, merchandising, retolació, regals publicitaris (gadgets), fires, exposicions, congressos, patrocini, màrqueting social, publicacions d’empreses (house organ, memòries, etc), targetes de fidelització, jocs promocionals, street màrqueting,...
· Màrqueting directe: nom+cognom+adreça i faig una peça personalitzada. Per tant és, personalitzat i permissiu.
· Spam: No personalitzat i no permissiu.
· Màrqueting Viral: Acció, on no ha de constar la marca, a través de la xarxa que faci gràcia i que la gent ho vagi passant, és el mateix usuari el que ho fa Ex: amo a laura
· Màrqueting Relacional: Buscar establir una relació més personal entre una marca i un consumidor -> Crear experiències de marca Ex: “Haz nuestro próximo anuncio”
EINES OFF-LINE I ON-LINE
Eines Off-line
- Televisió
- Premsa
- Ràdio
- Cinema
- Exterior
- Mailings
- Street Màrqueting
- Catàlegs
Eines On-line
- Internet (Web): Trobem les websites contenen molta informació i les microwebsites (aquelles que són efímeres i per campanyes puntuals)
- Màrqueting viral
- E-mail màrqueting (e-mailing)
- Blog
- Edetaling: Contacte amb el target amb mails (invitacions, formació, subscripcions a revistes...)
- Xarxes socials (Facebook, Twitter, Youtube)
- Ipad
Les tècniques ATL+Off-line, són les que estan més desenvolupades i treballades. Mentre que les BTL+On-line, menys desenvolupat i treballat
No hay comentarios:
Publicar un comentario