Vistas de página en total

4 feb 2012

Tècniques Publicitàries- Tema 2

TÈCNIQUES PUBLICITÀRIES

B1: TEMA 2: Tipologia de tècniques publicitàries

ABOVE THE LINE – BELOW THE LINE

El concepte “Per sobre” i “per sota la línia” ve d’Ogilvy i Amex (1999), i es tractava de la línia que separava els serveis amb comissió (ATL) i sense (BTL) en el pla de mitjans.

La facturació global de la publicitat ha canviat molt. Mentre que uns anys enrere la inversió en mitjans ATL era del 70%, actualment és del 48% i el 52% és inversió en mitjans BTL.

Above the line (ATL)

“Sobre la línia”, són aquells mitjans massius, tradicionals i convencionals.

S’obtenen dades dels resultats o de les tècniques perquè són mitjans massius. Tenen retorn.

Composat per:

- Premsa

- Revistes i suplements

- Televisió

- Ràdio

- Exterior

- Cine

- Internet

Below the line (BTL)

“Per sota la línia”, són aquells mitjans no massius, dirigits a segments molt concrets, més directes i no convencionals.

IMP La majoria de BTL té uns segments molt concrets: Buscar target que permetin arribar molt millor a definir-lo.

A nivell pressupostari, el BTL està començant a superar l’ATL.

Composat per:

Mailings, bustiades, fulletons, catàlegs, màrqueting telefònic, màrqueting mòbil, PLV, merchandising, retolació, regals publicitaris (gadgets), fires, exposicions, congressos, patrocini, màrqueting social, publicacions d’empreses (house organ, memòries, etc), targetes de fidelització, jocs promocionals, street màrqueting,...

· Màrqueting directe: nom+cognom+adreça i faig una peça personalitzada. Per tant és, personalitzat i permissiu.

· Spam: No personalitzat i no permissiu.

· Màrqueting Viral: Acció, on no ha de constar la marca, a través de la xarxa que faci gràcia i que la gent ho vagi passant, és el mateix usuari el que ho fa Ex: amo a laura

· Màrqueting Relacional: Buscar establir una relació més personal entre una marca i un consumidor -> Crear experiències de marca Ex: “Haz nuestro próximo anuncio”

EINES OFF-LINE I ON-LINE

Eines Off-line

- Televisió

- Premsa

- Ràdio

- Cinema

- Exterior

- Mailings

- Street Màrqueting

- Catàlegs

Eines On-line

- Internet (Web): Trobem les websites contenen molta informació i les microwebsites (aquelles que són efímeres i per campanyes puntuals)

- Màrqueting viral

- E-mail màrqueting (e-mailing)

- Blog

- Edetaling: Contacte amb el target amb mails (invitacions, formació, subscripcions a revistes...)

- Xarxes socials (Facebook, Twitter, Youtube)

- Ipad

Les tècniques ATL+Off-line, són les que estan més desenvolupades i treballades. Mentre que les BTL+On-line, menys desenvolupat i treballat

No hay comentarios:

Publicar un comentario