Vistas de página en total

4 feb 2012

Tècniques Publicitàries- Tema 4

TÈCNIQUES PUBLICITARIES - TEMA 4: NOVES TENDÈNCIES

MARC CONCEPTUAL

STREET MÀRQUETING:

Algun dels elements importants, és que, l’exterior el pots comprar i contractar, l’street màrqueting. Accions puntuals que busquen l’ambient i elements del carrer per desenvolupar una acció comunicativa.

Tot el que podem considerar exterior:

· Té un caràcter més experiencial (ús de l’espai urbà): És una tècnica d’exterior però la diferencia important entre la técnica d’exterior i l’street màrqueting és l’experiència. És fruit de la saturació publicitària que hi ha, i el que vull es aconseguir notorietat mitjançant una experiència amb el meu target.

El teu target a tingut una relació diferent amb la marca

· És més notori i genera més impacte. La idea és aconseguir un posicionament, un millor record de la marca.

· Va a buscar directament al consumidor (actiu i pròxim): Sempre hauria de ser molt més notori. L’exterior és més passiu, l’street màrqueting és més actiu.

· Accions innovadores i creatives: Innovar fer un procés diferent que no s’ha fet abans (exemple: aparició del low cost o vendre embotits directament tallats), la creativitat és buscar d’alguna manera la notorietat. No una campanya creativa té pq’ ser innovadora.

· Pot incloure accions diverses a l’hora (tanca, joc, oci, vehicle, espectacle, promoció, etc.): Es poc combinar.

Molts artistes de carrer fan moltes campanyes d’street màrqueting ja que ells es coneixen el carrer. La diferència amb l’street art és l’interès comercial que hi ha al darrera.

BLOC (WEBLOG, BITÀCOLA)

· Un bloc és una espècia de “diari personal” en el que es publiquen i recopilen articles sobre una temàtica especialitzada.

· Els articles solen estar orientats a generar debat sobre temes relacionats amb les àrees d’interès.

· El bloc és una bona eina per generar comunitat, ja que sovint es converteix en un punt de referència pels seus seguidors i pot ser una bona eina de publicitat.

· Ús de tècniques poc intrusives

En un bloc tenim opinió i es poden incloure peces publicitària.

XARXES SOCIALS

· Cercles d’amics coneguts que interactuen i comparteixen informació entre ells.

· Generals, temàtiques, oci, comercials, shopping 2.0...

· 2002-2003 inici de les xarxes socials.

· Invitació. Edició del perfil d’usuari

· Polèmica respecte a l’ús de les dades dels usuaris

· Innovació creativa i planificació. Màrqueting viral.

· Dificultat d’una utilització de tècniques publicitàries molt evidents. Introducció experimental.

MOBILE TV

Estudis de Perfil Tecnològic dels Joves Espanyols.

· El 100% telèfon mòbil.

· Un 95% PC propi.

· Un 84% càmera digital.

· Un 77% equip de música.

· Un 73% Mp3.

· Un 69% Internet d’alta velocitat.

· Un 67% cotxe o moto pròpia.

· Un 62% videojoc.

· Un 57% webcam.

· I un 42% con TV plana o de plasma.

Mostra: 2.000 persones, àmbit nacional, entre 15 i 35 anys, homes i dones (2008).

· Esgotament model negoci de les operadores de telefonia basat en l’incorporació de nous usuaris.

· Nou negoci: distribució de continguts audiovisuals a través del mòbil i vendre aplicacions pels telèfons a través de botigues a la xarxa.

· Necessitat increment ampla banda per mòbils.

· Possibilitats d’accions publicitàries creatives i multicanal.

· Dificultat de descàrrega de peces publicitàries audiovisuals.

· 41% mòbils amb reproductor de vídeo.

· Major disposició menors de 24 anys.

· Entreteniment (pel·lícules, sèries i videoclips) i informatius (notícies i tràfic) els més valorats.

· Segmentació de continguts per sexe: homes (esports, eròtic i humor), dones (famosos i videoclips).

· Segmentació de continguts per edat: joves (entreteniment, dibuixos animats i vídeos d’afeccionats), majors de 25 anys (informació i tràfic).

· Consum en moments d’espera (estacions, aeroports, cotxe,...).

BIDI

· Codis bidimensionals (bidi o 2D).

· Descàrrega de jocs, cançons, receptes de cuina, spots, visita pàgina web, premi, regal, spot, cupó descompte, vídeo, ciberentrada cine (Movistar i La Caixa), bitllet transport públic (Màlaga), tràmits administratius, etc.

· Suports exterior, mitjans impresos, mailings,...

· Campanyes multicanal. Eina màrqueting mòbil.

· Possibilitat d’incorporar tècniques de “peatge” per obtener la descàrrega, patrocinis, mencions, etc.

REALITAT AUGMENTADA

· Combinar informació virtual i informació física. Vs realitat virtual: no substitueix entorn físic.

· Animacions, sons, vídeos, llibres i anuncis interactius.

· Publicitat, entreteniment, educació, medicina, arquitectura,... - Cost elevat.

IPAD/ TABLET

· Plataforma de tamany i qualitat interessant com a dispositiu mòbil per veure imatges.

· Aplicació publicitària directe (joc, mapa, calendari, etc).

· Incorporació de marca en aplicacions genèriques (patrocinis, logos,...).

No hay comentarios:

Publicar un comentario