Vistas de página en total

19 ene 2012

TRP- Bloc - T10: Tècniques audiovisuals

TÈCNIQUES EN RELACIONS PÚBLIQUES

B2: T10: Tècniques audiovisuals

4 Principis bàsics que cal tenir en compte:

1. Component emocional: Ens cal treballar molt més el component emocional en RP. És una de la coses que tenim perdudes. Els vídeos, en l’àmbit emocional ens poden ajudar. I la relació personal amb els nostres públics millora.

2. Funció pedagògica: Tenen un component pedagògic. Tenen una forma més simbòlica i educativa de transmetre i comprendre les imatges.

3. Connexió amb els públics clau (auto sel·lecció): no hi ha cap eina discriminadora de públic com un audiovisual, com un vídeo, si no li interessen el tanques. I cada públic va a buscar el seu. Fem un vídeo per cada segment que ens interessa.

4. Eina de diàleg: Els creadors de vídeos són els que se senten provocats per un missatge. Eina de diàleg que transmet, argumenta, etc. Un emet i l’altre respon. Eina de diàleg d’interconnexió.

Per tant, el vídeo és una eina bàsica de Relacions Públiques.

RETRANSMISSIÓ DE GRANS ESDEVENIMENTS

Buscar testimonis que expliquin la marca, i aquesta ja transmet els valors de la marca. No tant com fer RP on sigui la pròpia empresa o els mitjans qui parlin dels valors, sense que aquests hagin viscut l’experiència.

Treballem amb la retransmissió d’esdeveniments:

· Potenciar els líders d’opinió: la pròpia empresa decideix quins vols que siguin els líders. Apple: Steve Jobs, el director de l’empresa. Mentre que Red Bull vol algú que hagi viscut l’experiència.

· Crear una experiència de marca. Veure experiències i així donar veu

· Utilitzar el “testimonial” com a tècnica. Buscar gent satisfeta amb l’empresa i penjar-ho a la web.

· Fer un tast de realitat en tant que eina “demostrativa”. Mostrar la promesa publicitària (Red Bull, fa que hi hagi un paracaigudista que sigui el que ha estat més estona volant)

· Crear i donar arguments corporatius/organitzatius: Filmar allò que passa. Ningú canvia la seva actuació pq’ hi hagi una càmera al davant. El límit és que els RP són observadors i els Publicitaris creen. Transmetre filosofia extrema.

PRODUCCIONS CORPORATIVES

· Pedagogia de l’Entitat

· Subratllar els elements que millor defineixen l’organització: Saber coses importants, tangibles, demostratius, i petits continguts de llenguatge de RP com el nº d’empleats, d’oficines... per tant hi ha vídeos, que permeten donar aquesta informació més argumentativa pròpia de les RP.

· Combina la realitat amb la ficció (RP i Pbli): Imatges de realitat combinades amb imatges plàstiques. És propi dels vídeos corporatius, els quals sempre tenen combinació de llenguatge de les relacions Públiques (realitat) amb els publicitari (creat).

APLICACIONS EN XARXA

Com tots aquests components audiovisuals ajuden a les Rp.

· Disseny i experiència virtual Crear experiència virtual, tu pots fer visites virtuals a l’empresa. I quan arribes a l’oficina de la director/a general et saluda. Crear experiència virtual amb talls de realitat. El disseny s’aplica a la xarxa.

· Convergència de tècniques: Convergència del món de l’audiovisual amb el món dels videojocs, els formats flash... Tècniques que ens porta a la confluència de noves plataformes.

· Convergència de llenguatge

Evitar parlar d’un mateix. Barrejar el parlar d’un mateix però combinat amb testimonial. Combinar el llenguatge de màrqueting, el de publicitat i el de Relacions Públiques i combinar-los.

INNOVACIONS I SUPORT A TÈCNIQUES ESPECÍFIQUES

4 elements clau:

· Vídeos interactius: Un vídeo ben fet permet diferents finals i desenvolupaments. Deixar que sigui l’usuari que busqui ell el que necessita. Fer vídeos amb imatges i disseny flash.

· Confluència amb les xarxes socials: Qualsevol cosa que fem hem de deixar que la societat opini. I per tant, comunicar-ho a les xarxes socials. Ja no hi ha pàgines a internet que no tinguin aquest camí. És un inconvenient pq’ tothom pot opinar i dir coses negatives.

· Suport als esdeveniments: El vídeo forma part dels esdeveniments. Un esdeveniment no te sentit si no hi ha retransmissió. Fer vídeos i formes il·lustratives que expliquen millor allò què fem. I sempre intentant ser innovadors.

· Eina de recursos humans per la formació bàsica a les empreses. RRHH tenir vides pels públics interns. I també intentar fer un per cada públic. I aquí conflueixen tots els estils, però els llenguatge ha de ser creïble.

CONCLUSIONS FINALS

· Suport audiovisual en auge, cosa que suposa un increment de component emocional de les relacions públiques.

· Post-edició, mantenint el concepte d’observador omniscient: La càmera es mou al voltant dels fets (RP), com utilitzem la càmera per captar els elements.

· Integrar el disseny i la virtualitat als formats audiovisuals, seguint e principi de “convergència tècnica”: Fer vídeos cada valor o element de l’empresa. I a més a més han de ser interactius. Permet una visita per l’empresa. Humanitza molt un text.

No hay comentarios:

Publicar un comentario