TÈCNIQUES D’ORGANITZACIÓ D’ESDEVENIMENTS
INVITACIONES
IDEES BÀSIQUES
Las invitacions són l’eina principal de comunicació per tenir contacte amb el públic. I són enviades per qui organitza l’acte o en representació de la institució o entitat que hi participa.
A excepció d’actes oberts, allò més habitual és que ningú assisteixi a un acte sense que prèviament hagi hagut un convidat de forma explícita.
S’han de fer amb un cert gust i de manera concisa, no oblidant, però la seva aparença.
Una invitació no està renyida amb l’enviament complementari de dades que enriqueixin la informació sobre l’entorn i el contingut (s’inclou si és necessària)
En l’actualitat moltes és fan via e-mail.
ENVIAMENT DE LES INVITACIONS
7-10 dies quan els convidats de l’esdeveniment resideixen, en la seva majoria en la pròpia ciutat o regió.
20 dies si és necessari un desplaçament o la cerimònia és molt llarga o hi ha un cost econòmic addicional.
És pot avançar per certa informació.
FORMES D’INVITACIONS
1. Per actes oberts:
- Carta personalitzada a un grup reduït d’interès de l’amfitrió.
- Díptics no personalitzats.
- Propaganda
2. Per actes públics amb invitació:
L’amfitrió limita l’assistència per interès, espai físic o filosofia de l’acte.
- Carta personalitzada firmada per qui convida.
- Targetò: Ha de figurar el nom i cognoms, i si procedeix el títol personal o el càrrec.
- Si és un acte també obert als Mitjans, enviar el target´ño al director del mitjà o al periodista de la secció.
3. Per actes de concurrència reduïda:
- Carta personalitzada
- Trucada telefònica o e-mail directe.
4. Per actes urgents:
- Han de tenir un motiu justificat.
- Enviar-la per un mitjà que assegura l’arribada més ràìda.
- Invitació telefònica
5. Per els que ens hem oblidat:
- En cas que falli alguna persona, invitar a una altra sense que quedi malament.
CONTINGUT DE LES INVITACIONS
Ha de ser creativa, però la creativitat no ha d’estar renyida a la solemnitat.
La invitació tradicional segueix sent la més utilitzada.
S’ha d’adaptar al gust del públic.
I és molt recomanat personalitzar-la per actes de solemnitat o transcendència.
Ø No pot faltar:
- L’escut o anagrama. Imatge corporativa.
- Càrrec i nom de la persona que convida.
- A qui es convida (si optem per personalitzar-la)
- A què es convida. (tot, parcial, res)
- Lloc on es celebrarà. No obviar res (ni el lloc, ni els accessos, ni l’hora...)
- Dia i hora (l’any es pot intuir)
- Assistència d’algun personatge de rellevància. (ex: si hi ha la presentació d’un llibre i ve l’autor, això s’ha de posar.)
Nota de protocol o nota d’interès
Es tracta d’una informació complementària que s’envia al mateix temps.
- Advertència que s’ha d’arribar amb un temps d’antelació.
- Etiqueta o vestuari recomanable.
- Existència o no de zones d’aparcament.
- Celebració d’esdeveniments complementaris.
- Exigència de confirmació prèvia.
- Determinació de la porta.
- Duració determinada de l’acte.
- Exigència de les credencial o documents acreditatius.
- Assignació de localitats.
- Resum bàsic del programa general d’actes.
- Diferents models per personalitats segons el que es tingui que informar.
CONSEJOS PARA LAS HORAS Y FECHAS
- S’admet que el targetó principal no indiqui la data ni l’hora. Però en una cartolina auxiliar s’haurà d’indicar.
- No és recomanable barrejar lletres amb números. o 10h o a las diez de la manyana.
- Cal separar les hores amb dos punts 15:00
- Opcionalment, es pot podar la h, si és al final de frase es poda un punt, si no, no.
- Les hores en punt s’expressen mitjançant dos “0”
- Les abreviacions “a.m” o 2p.m” NO són compatibles amb la “h”
LES CONFIRMACIONS
A Espanya les sigles que s’utilitzen són les següents: S.R.C
Quan es sol·liciti, es demanarà que es faci entre 3 i 4 dies abans de l’acte. I aquells que no donen resposta es important dirigir-se telefònicament. Per evitar convidats sorpresa.
S’ha de demanar quan en el disseny de l’acte es puguin preveure algun dels següents factors:
- Cadires per seure
- Regals pels convidats
- Capacitat del local
- Salutació personalitzada per part de l’amfitrió
- Menjar per encarregar el menú i posar coberts.
- Per informar als Mitjans de comunicació
- Assistència al acte de convidats d’honor
- Col·locació de presidències
- Per raons de seguretat
- Per raons d’acreditació
- En actes de especial complexitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario