TEMA 1
IDEES BÀSIQUES
Tres empreses principals de creatius són:
DDB, SCPF i REMO.
“Qualsevol pot tenir una idea, això és quelcom senzill. Però tenir una idea innovadora, amb l’estratègia exacta, en el moment oportú, amb el propòsit just, del mode correcte i coneixent en profunditat a les persones, això, realment, no resulta tant senzill”
Bob Levenson, DDB
EL REDACTOR PUBLICITARI
“Els millors copywritters que conec llegeixen tot allò llegible, inclús les etiquetes del Ketchup”
Sherla Dorton
“El bon redactor publicitari és com una esponja, que capta tot allò que es creua pel seu camí i ho converteix en informació que es retorna a l’audiència en forma de missatge”
Robert Bly, The copywritters handbook.
PERFIL DEL REDACTOR PUBLICITARI:
1. Curiositat
2. Imaginació
3. Empatia: Posar-se a la pell del target
4. Entusiasme: actitud positiva
5. Flexibilitat
6. Visualització
7. Ser diferent: veure on els altres no veuen.
8. Domini del llenguatge: estils i sintaxi
9. Combinar elements (actuals i passats)
10. Resoldre ràpid i bé.
11. Tenir “instint assassí” i poètic quan sigui necessari.
12. Pensar que no tot està inventat
13. Creure en l’equip
14. Tenir una gran capacitat per el treball
15. Estar en continu reciclatge
16. No ser egocèntric
17. Prendre’s cada campanya com si fos l’última oportunitat
18. Capacitat d’anàlisi i síntesi.
EL TRABAJO DEL REDACTOR PUBLICITARIO NO ES NADA FÁCIL PORQUE:
- No tiene audiencia voluntaria
- Tiene limitaciones de espacio y tiempo
- Debe comunicarse con públicos muy diversos
- Se le exige resultados
“Has escrito el texto quince veces, te sientas y te dices a ti mismo: es bueno. Felicidades. Ahora tíralo y comienza otra vez. Ya te he advertido que escribir publicidad es muy duro”
Adrian Holmes / Lowe Hoard-Spink
ETAPAS DE REDACCIÓN PUBLICITARIA:
Primera:
1. Saber todo sobre el receptor de nuestro mensaje
2. Revisar nuestra comunicación publicitaria pasada y la que está haciendo la competencia.
3. Averiguar si tenemos un beneficio único (USP)
Segunda:
1. Decidir el contenido del texto.
2. Decidir su tono
Tercera:
1. Empezar a escribir
2. Una vez escrito todo el copy, y revisarlo
3. Reescribirlo hasta que sea corto y claramente comprensible.
No hay comentarios:
Publicar un comentario