TÈCNIQUES D’ORGANITZACIÓ D’ESDEVENIMENTS
TEMA 3: La comunicació en l’organització d’actes.
Discursos, gabinet de premsa i mitjans de comunicació
DISCURSOS
1. Idees principals
- Llenguatge verbal i no verbal
- Forma de comunicació (ll. Verbal) dins d’una altra forma (ll. No verbal) què és el protocol.
- Adaptar el llenguatge al perfil de l’audiència.
- Intervenció àgil, fresca i amena.
- Cal creure’s allò que es diu i aconseguir compartir la passió amb l’audiència.
- L’orador interpreta.
- Els discursos van de menor a major rang. L’últim discurs serà de la persona que presideix.
2. Elements de la comunicació no verbal
- Postura corporal
- Parallenguatge
- Gestos
- Mirada
- Rostre
- Espai/localització on es realitza el discurs.
3. Discursos protocol·laris
- Presentació
- Conclusió
- Discurs de cortesia
- Discurs fúnebre
- Brindis
GABINETS DE PREMSA I MITJANS DE COMUNICACIÓ
El protocol és important gràcies a l’eco que habitualment es té en els mitjans de comunicació. L’amfitrió a part de tenir una actitud més que adequada amb els convidats a de transmetre una bona imatge als mitjans de comunicació.
L’Organització que convoca i no els mitjans és qui decideix si la cerimònia transcorrerà els límits interpersonals, col·lectius i massius. En el cas que sí que es vulgui tenir ressò als mitjans, caldrà posar un gabinet de comunicació al servei dels actes: organització dels mateixos més coordinació amb altres serveis.
A més, serà important procurar que els mitjans tinguin una bona integració. Se’ls ha de facilitar la informació i reserva’ls-hi un lloc òptim, ja que són part dels convidats. A ser possible, és interessant facilitar entrevistes amb la ràdio, premsa i televisió.
OFICINA DE PREMSA OFICINA DEL QUE CONVOCA
És específica per l’organització d’un acte i amb necessitats pròpies:
- Ha de disposar d’un espai adequat
- Comunicació interna i dossier informatiu, circulars, manual d’estil, informe anual, bulletí...
- Comunicació externa: notes de premsa, convocatòries, rodes de premsa, article...
- Facilitar informació als mitjans i la relació amb aquests.
- Gestionar les acreditacions
- Professionals: cap de premsa i redactors
- Pool de premsa, selecció de periodistes.
- Actes i moments restringits als mitjans.
CENTRE DE PREMSA
Quan es celebren grans esdeveniments que per dimensió desborden l’oficina.
És un espai habilitat especialment per l’esdeveniment i per els periodistes.
Conjunt d’eines que necessitaran per difondre la seva informació:
- Oficines de recepció
- Àrees de treball en funció de cada tasca (redactor...)
- Sales per les rodes de premsa
- Platós de televisió
- Subministrament electrònic
- Càtering
- Etc
NECESSITATS DELS MITJANS
Els redactors:
- Documentació
- Notes informatives
- Cronogrames
- Discursos
- Dossier de premsa
- Plànols
- Relació d’assistents
- Altres: pàrking, traducció, etc.
Els fotògrafs:
- L’espai
- Punts de foto (moments i persones destacades)
- Il·luminació
- So
- Decoració
No hay comentarios:
Publicar un comentario