Vistas de página en total

4 oct 2010

Tècniques d'Organització d'esdeveniments TEMA 3

TÈCNIQUES D’ORGANITZACIÓ D’ESDEVENIMENTS

TEMA 3: La comunicació en l’organització d’actes.

Discursos, gabinet de premsa i mitjans de comunicació

DISCURSOS

1. Idees principals

- Llenguatge verbal i no verbal

- Forma de comunicació (ll. Verbal) dins d’una altra forma (ll. No verbal) què és el protocol.

- Adaptar el llenguatge al perfil de l’audiència.

- Intervenció àgil, fresca i amena.

- Cal creure’s allò que es diu i aconseguir compartir la passió amb l’audiència.

- L’orador interpreta.

- Els discursos van de menor a major rang. L’últim discurs serà de la persona que presideix.

2. Elements de la comunicació no verbal

- Postura corporal

- Parallenguatge

- Gestos

- Mirada

- Rostre

- Espai/localització on es realitza el discurs.

3. Discursos protocol·laris

- Presentació

- Conclusió

- Discurs de cortesia

- Discurs fúnebre

- Brindis

GABINETS DE PREMSA I MITJANS DE COMUNICACIÓ

El protocol és important gràcies a l’eco que habitualment es té en els mitjans de comunicació. L’amfitrió a part de tenir una actitud més que adequada amb els convidats a de transmetre una bona imatge als mitjans de comunicació.

L’Organització que convoca i no els mitjans és qui decideix si la cerimònia transcorrerà els límits interpersonals, col·lectius i massius. En el cas que sí que es vulgui tenir ressò als mitjans, caldrà posar un gabinet de comunicació al servei dels actes: organització dels mateixos més coordinació amb altres serveis.

A més, serà important procurar que els mitjans tinguin una bona integració. Se’ls ha de facilitar la informació i reserva’ls-hi un lloc òptim, ja que són part dels convidats. A ser possible, és interessant facilitar entrevistes amb la ràdio, premsa i televisió.

OFICINA DE PREMSA OFICINA DEL QUE CONVOCA

És específica per l’organització d’un acte i amb necessitats pròpies:

- Ha de disposar d’un espai adequat

- Comunicació interna i dossier informatiu, circulars, manual d’estil, informe anual, bulletí...

- Comunicació externa: notes de premsa, convocatòries, rodes de premsa, article...

- Facilitar informació als mitjans i la relació amb aquests.

- Gestionar les acreditacions

- Professionals: cap de premsa i redactors

- Pool de premsa, selecció de periodistes.

- Actes i moments restringits als mitjans.

CENTRE DE PREMSA

Quan es celebren grans esdeveniments que per dimensió desborden l’oficina.

És un espai habilitat especialment per l’esdeveniment i per els periodistes.

Conjunt d’eines que necessitaran per difondre la seva informació:

- Oficines de recepció

- Àrees de treball en funció de cada tasca (redactor...)

- Sales per les rodes de premsa

- Platós de televisió

- Subministrament electrònic

- Càtering

- Etc

NECESSITATS DELS MITJANS

Els redactors:

- Documentació

- Notes informatives

- Cronogrames

- Discursos

- Dossier de premsa

- Plànols

- Relació d’assistents

- Altres: pàrking, traducció, etc.

Els fotògrafs:

- L’espai

- Punts de foto (moments i persones destacades)

- Il·luminació

- So

- Decoració

No hay comentarios:

Publicar un comentario