Vistas de página en total

11 ene 2012

Tècniques en Relacions Públiques. Tema 8- Tècniques en Suport paper

TÈCNIQUES EN RELACIONS PÚBLIQUES

B2: TEMA 8: TÈCNIQUES EN SUPORT PAPER

MARC CONCEPTUAL

Adjectivació: És un dels elements clau del suport paper. Ús d’adjectius: Per ser molt descriptiu i escuet en les formes.

Registres estàndard: Estandarditzar les formes. Llenguatge neutre poc adaptat als públics. Registre científic i col·loquial.

Justificació d’accions prèvies: Serveix per justificar coses que ja han fet. Reafirmar allò que s’ha fet, reafirmar el record de l’emoció.

LA REVISTA D’EMPRESA/HOUSE ORGAN

PER EMPLEATS – EMPLOYEES

Pensada més pels públics col·laterals: Per les famílies dels empleats.

Són molt més d’entorn per saber què ha passat i què no. Per tant, també és més de reportatges. Les revistes en sí, han de ser participatives, pel que les redacta un equip però també altres persones de l’entorn de l’empresa: públics. Aquests són:

- Part més Institucional/corporativa, que és qui mana (qui diu què)

- Part dedicada als projectes

- Novetats en les persones de l’àmbit corporatiu. És la més sol·licitada de la revista. Són comentaris dels empleats i elements d’entreteniment.

ACCIONISTES – STOCKHOLDERS

Parts:

1. Institucional

2. Financera: com ens van les coses

3. Números i estadístiques

CLIENTS

Parts:

1. Institucional: Filosofia, entrevistes a direcció, etc.

2. Informació de projectes, comercial i innovacions: Fusions, premis, grans adquisicions, “logros”, etc.

3. Persones: Bones relacions de l’empresa amb gent de l’exterior. Part més pròpia de RP. Notícies amb gent líder d’opinió.

PROVEÏDORS / ASSOCIATS – MEMBERS (ASSOCIATIONS)

ALTRES

EL BUTLLETÍ

És un combinat d’informació (explica novetats d’alguna cosa) i d’opinió (què pensen els productors...).

Al final el butlletí està ple de noticies relacionades que poden interessar a la comunitat.

Està més dirigit als clients que no als empleats. Abans, era més informatiu, i conegut com a Newsletter però ha anat convertint-se en el butlletí corporatiu.

Una evolució del butlletí pot ser el blog pq’ et permet un històric de tot allò publicat.

MANUALS CORPORATIUS

Hi ha diferents tipus, però tots tenen com a objectiu la informació corporativa que surt publicada a la web (parlen de la filosofia de l’empresa). Són documents intemporals (la informació és estàtica):

MANUAL DE L’EMPLEAT

Document que orienta a l’empleat sobre procediments formals, avantatges, drets i obligacions que posseeix qualsevol empleat de la companyia.

El departament de Recursos Humans, s’encarrega d’actualitzar i/o modificar els continguts en cas que hagin patit alguna alteració, així com d’obtenir les aprovacions pertinents per distribuir-les a la resta d’empleats.

Obeeix a una cultura oberta, on es comparteix informació. Neix per donar solució als procediments d’actuació desenvolupats davant d’un creixement constant de la companyia.

En definitiva, la idea principal recau en optimitzar la dinàmica organitzativa.

Contingut:

· Transmetre valors d’identitat

· Coherència en l’activitat de gestió de Recursos Humans

· Donar a conèixer la cultura corporativa de l’entitat.

MANUAL DE BENVINGUDA

És essencial, el més important. És el document d’intencions per implicar emocionalment l’empleat.

Contingut:

· Carta de la direcció general amb una rúbrica

· Índex dels continguts

· Va lligat a una visita a les instal·lacions i també formació general (filosofia...) i tècnica de l’àrea en concret (softwares...)

MANUAL DE VALORS

En algunes empreses podem trobar també tenen El Manual d’ètica del treballador: codi de conducta, com és el cas de l’empresa Pfizer.

· Estableix àrees de gestió que vetllin per desenvolupar les accions que propiciïn l’acompliment de valors “X”.

· Definir el procés de comunicació interna per donar a conèixer els valors pq’ tothom en participi.

· Avaluar els objectius del procés i validar el document final.

MANUAL DE COMUNICACIÓ INTERNA O DE POLÍTIQUES CORPORATIVES

És simplement polítiques corporatives:

· polítiques de selecció i recaudament.

· política administrativa.

· Política de compensació.

· Política de comunicació.

· També es poden afegir altres polítiques a gust de l’empresa.

Totes les polítiques han de tenir:

· En essència té la missió, visió i valors de la campanya.

· Determina quins són els públics que més influencien aquesta política.

· Determina les línies d’actuació que siguin per cada públic i que siguin fonamentals de dur a terme.

Tenen vida durant un període d’1 a 2 anys.

DOSSIER I NOTA DE PREMSA

El comunicat final d’una organització.

Ha de contenir la versió dels protagonistes dels fets.

És un document que difícilment pot desmentir-se. És dinàmica, ja que l’emets i posteriorment algú dirà quelcom sobre allò. És una eina més dins d’un dossier de premsa.

Estructura:

· Títol: Subjecte, verb i predicat.

· Lead

· Cos: Explicació de les 6 W’s, en decreixent.

És molt important fer ús de nexes (encara que, tot i que...). Evitar les “i” per adjuntar frases subordinades entre 15 i 17 paraules. Evitar gerundis i frases passives.

Ha de poder ser llegible també per ràdio.

És sintètica (una pàgina màxim).

LA MEMÒRIA ANUAL

Compendi d’activitats dutes a terme per una organització al llarg de l’any anterior. És un element més de justificació de l’activitat.

És generalment una llista d’accions/elements tangibles.

És un argumentari que s’explica a partir de les polítiques de gestió (ex: política laboral, de formació, financera...) quan l’empresa creix molt, pot ser que hi hagi una memòria per cada política, però no és habitual.

MEMÒRIA ANUAL COMERCIAL

És la que explica allò que hem fet respecte el nostre producte/servei.

Inclou tres parts/blocs:

· Informació de la institució o corporació (inclou conclusions)

· Desenvolupament del producte/servei (línies de recerca, acords comercials, millora)

· Fets i notícies (Publicity, fets que han succeït durant l’any)

MEMÒRIA ANUAL FINANCERA

Molts cops és de caràcter privat.

· Compromisos: a què van comprometre’s l’any anterior i si té principis ètics, etc.

· Estat de comptes: Llista d’activitats, inputs i outputs, pressupostos...

· Projectes de futur: Compromisos de cara a la següent memòria financera.

MEMÒRIA ANUAL DE SOSTENIBILITAT

· Carta de direcció: Declaració de principis

· Fets i accions dutes a terme en cada tipus de públic de referència (en relació amb ONG’s, amb la Comunitat, Institucions, entitats socials i culturals...)

· Projectes futurs

GRI> Segell de garantia internacional per assegurar uns mínims de sostenibilitats. Hi són marcats uns estàndards de qualitat.

ALTRES DOCUMENTS ESPECÍFICS O TEMÀTICS

A) DVD informatiu amb vídeos d’alguns esdeveniments Premis, mostres, reportatges...

Té més valor ja que és físic, il·lustrat i editat

B) Bases d’un premi/Concurs/mostra: Tríptic amb el reglament, la normativa per accedir a un premi, concurs... generen expectatives als públics. Demanen implicació.

C) Diaris d’algun congrés: Tota la informació lligada a algun congrés (qui ha intervingut, conclusions...) Explica el què ha passat. Si dura molt i hi ha molta gent, és fa un al dia, sinó a l’últim dia.

D) Grups a facebook/twitter: Ajuda a aglutinar persones interessades en un tema.

E) Document de qualitat: Han de tenir un toc artístic i cuidat. Diploma, llibre d’honor.... De vegades complementen un regal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario