Vistas de página en total

11 ene 2012

Tècniques en Relacions Públiques. Tema 7 Comunicació escrita

TÈCNIQUES EN RELACIONS PÚBLIQUES

B2: TEMA 7: COMUNICACIÓ ESCRITA

PRINCIPIS BÀSICS DE LA COMUNICACIÓ ESCRITA

Principalment n’hi ha tres:

1. És de per si, formal. Tot allò que està escrit és formal (on-line: és menys formal que en format imprès)

2. És més estable. El que escrivim perdura més i és algun fet sòlid. Quan escrivim els valors és diferent que quan els diem.

3. És interpretable. Quan escrius la gent interpreta l’escrit de diferents maneres. No admet emocions o entonacions. És més obert amb les interpretacions.

Una memòria, una invitació s’ha d’escriure. Però hi ha moments que millor fer quelcom per transmetre emocions o vivències, que no únicament passar un escrit (que si que caldrà passar a posterior)

SEGONS ROBERT BROWN:

- Mainly formal information which mainly tend to use formal Language

- Substitueix (més aviat, supleix) el cara a cara i ens permet arribar a un públic molt ampli.

- Quan toquem l’essència d’allò que parlem s’ha d’imprimir (pq’ si la cosa està impresa serà pq’ és important)

- If we publish it in a House we:

· Control of the message

· And the delivery of the content

- If we expect to be published by others we:

· Will succeed depending on the comprension

· And the involment of the media or others OL Líders d’opinió

SEGONS GREGORY PAIN:

- Els formats impresos permeten la no-linealitat. Pots començar a llegir per on vulguis pq’ pots començar a llegit per on vulguis pq’ no és lineal.Ex: una revista, pots saltar d’apartat en apartat.

- No hi ha llenguatge imprès sense audiovisual. Ja no hi ha quelcom imprès sense combinar-se amb un vídeo o imatges.

RECURSOS LINGÜÍSTICS DEL LLENGUATGE INFORMAL

FORMAL

El llenguatge formal segueix els patrons del protocol. Cal seguir la llei de protocol on marca els tractaments, i copiar i seguir l’històric de l’entitat o empresa (l’últim document que s’hagi emès de l’empresa, per tal de seguir el mateix estil)

Cal tenir en compte el llibre d’esil: document que fan els RP o els periodistes en que s’explica com fer una carta, invitació, memòria...

Normes del llenguatge formal:

1. No donar res per sabut

2. Sempre s’ha de tractar la persona pel càrrec, encara que siguin amics.

3. Utilitzar la mateixa grafia. Un estil gràfic similar.

4. Saber quins són els temes principals i quins els temàtics, cal que hi hagi una gradació.

5. No ens podem oblidar a ningú: Que hi hagi tota la tipologia de públics que ens interessen.

INFORMAL

No vol dir que sigui poc rigorós o espontani o que no segueixi un mínim de normes.

Normes del llenguatge informal:

1. S’usa sovint per provar possibles accions abans que es duguin a terme (i així saber si els públics ho accepten o no)

2. Serveix per saber si la gent està contenta o no (El grau de satisfacció)

3. Serveix per no entrar en els detalls (el formal ja els té)

4. Per marcar límits de moviment i saber quant podem aprofundir.

5. Demana més immediatesa ja que té un límit de temps caduc.

Les empreses més actives tenen un grau d’informació més informal.

La comunicació escrita s’utilitza molt en RP per reafirmar coses que ja fem. Generalment, la comunicació escrita és formal i l’oral és més informal; però s’han de canviar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario