Vistas de página en total

10 ene 2011

Redacció en Relacions Públiques- T9

TEMA 9: LES RELACIONS PÚBLIQUES I LES NOVES TECNOLOGIES

IDEES BÀSIQUES

Avantatges

1. La primera gran avantatge és un estalvi en despeses molt important.

2. Un altra avantatge és que tot el que és comunicació online es caracteritza per la interactivitat, s’abandona la unidireccionalitat.

3. També que permet que es pugui captar o recopilar informació de la gent.

4. Permet captar la essència dels usuaris i enviar missatges personalitzats.

5. Permet que les dades estiguin sempre actualitzades.

CAMPANYES DE CORREU ELECTRÒNIC:

Sistema de comunicació online totalment personal i individualitzat que suposa l’intercanvi de missatges i permet l’enviament de textos però també de gràfics, imatges, fotografies, vídeos, etc... És l’eina d’Internet més utilitzada. Per a fer-la, el primer que és necessita és un llistat de dades o correus AMB PERMÍS DELS SEUS USUARIS, sinó es considera spam i pot ser sancionat.

COM CONTACTAR AMB LA BASE DE DADES:

a) A través de subscripció de newsletters

b) A través de formularis a les webs

c) A través d’enquestes

d) A través de chats

COM HA DE SER EL MAIL?

1. La identificació de l’emissor: a la part superior, que quedi clar qui l’envia.
Logotip + nom de la empresa

2. La salutació inicial al destinatari: millor si és personalitzat.

3. El primer paràgraf: ha de contenir la informació clau. És el més important comunicar els avantatges que li oferim al destinatari llegint aquest document.

4. Acomiadament i tancament: ha d’anar el nom complet de la persona de contacte, el nom de l’empresa, la web de l’organització, el mail, telèfon, fax... per a poder contactar.

NEWSLATTERS ONLINE O REVISTES D’INTERNET:

És un butlletí d’informacions digital que es composa d’articles d’un tema determinat realitzat i distribuït per una organització emissora. Se sol distribuir per correu electrònic sota consentiment del receptor. Normalment, la seva subscripció és gratuïta i es fa a través del lloc web.

1. La seva funció és establir una comunicació periòdica i contínua.

2. És un sistema de comunicació únic per que les organitzacions creïn relacions amb els seus públics.

3. Posseeixen una periodicitat concreta que s’ha de mantenir.

4. La seva accessibilitat pot ser molt diversa; n’hi ha de oberts i de tancats. N’hi ha que són gratuïts i n’hi ha de pagament.

ESTRUCTURA QUE HA DE TENIR

1. Ha de tenir un encapçalament: amb el nom del butlletí. Hi ha d’haver la seva temàtica, a poder ser. Hi ha d’aparèixer número i data d’edició. Si té moderador o persona de contacte hi ha de sortir el nom i la manera de contactar amb ells. També l’adreça web de l’organització i es pot posar que ‘el butlletí mai serà distribuït sense el permís de l’usuari.

2. El seu cos del document: ha de contenir -els que són més de notícies- una part de la notícia i, si vols llegir, un enllaç a la web de l’organització. Pot contenir ofertes comercials, no només notícies...

3. El seu tancament: ha de contenir, normalment, les dades d’identificació de l’organització: nom, adreça web, correu, eslògan si en té... i també indicacions de copyright.

PÀGINES WEB

Un conjunt d’arxius web que comprenen una pàgina d’inici i la resta de pàgines. És una tècnica de comunicació bàsica que en poc temps s’ha implantat en tot tipus d’empresa, institució, però fins i tot hi ha webs de concursos, congressos, esdeveniments etc. No hi ha una organització actualment que no tingui una web.

CARACTERÍSTIQUES

1. Permet comunicació però també transaccions: pots comprar, inscripcions a activitats, etc.

2. Interactivitat: Permet que els usuaris naveguin a través d’ella.

3. Manca d’introsivitat: Si no entrés no molesta. No es com enviar cartes o missatges. La web no entra introsivament a la nostra vida.

4. Són Personalitzables: Pots personalitzar canviar la portada, et saldua de forma personalitzada, etc.

ASPECTES QUE CAL CUIDAR PER TAL DE SER EFECTIVES

1. A de ser de fàcil localització.

2. La velocitat és molt important.

3. Usabilitat: Totes les característiques de facilitat d’ús. Que puguis tornar a la homepage fàcilment.

4. Disseny: Si es “cutre” no dóna gens de credibilitat.

5. Contingut: El contingut ha de ser interessant. I que es pugui trobar el que es busca.

6. S’ha de dirigir a un públic concret. Ha d’anar enfocada amb aquests públics.

7. Interactivitat permet a l’usuari la possibilitat d’entrar, sortir, entrar en jocs i navegar per la web.

ESTRUCTURA DEL TEXT

1. Encapçalament inicial: Nom de la pàgina, logotip, alguna fotografia, l’opció a diferents idiomes, etc. És la presentació al document.

2. Sentit de l’organització

3. Llista de continguts: Barres horitzontals o verticals amb un llistat dels continguts.

4. Noticies: Generalment es composa de diferents noticies. Espai on l’organització anomena últimes novetats etc. Aquest apartat pot ser de diferents formes: poden posar noticies o notes escrites per ells o el que els mitjans han publicat sobre ells o bé, dirigit als periodistes.

5. El contacte de l’usuari amb el Relacions Públiques de la web: El contacte ha de ser o bé per telèfon, o bé per correu, o altres contactes alternatius.

6. Apartat d’ajuda a l’usuari: Com el de les FAQ’s, formularis de reclamació, enquestes o taulells d’anuncis per que els usuaris puguin interactuar.

7. El mapa web: És bàsic i fonamental. Sobretot si la web és molt gran.

8. Buscador intern: És molt important.

9. Llista d’enllaços a llocs relacionats: No els hi interessa a totes les webs. Ja que, no li interessa que l’usuari navegui per altres webs. Tot i això els usuaris ho agraeixen.

10. Imatges gràfiques i fotogràfiques: La visualitat és molt important.

11. Informació sobre la pròpia organització: Descripció de l’organització, accions de relacions públiques, Responsabilitat Social Corporativa, etc.

12. Informació sobre els productes o serveis: Llistat de productes, característiques, història de productes o serveis, promocions, campanyes de publicitat, etc.

13. Documents de Relacions Públiques on-line: Memòries, opuscles, Newsletters, etc.

14. Recursos interactius:

15. Tancament de la web (a baix): Nom i logotips de patrocinadors, avisos legals i les dades de l’organització emissora.

BLOGS

Els blogs d’entitats, s’anomenen blogs corporatius. Són tècniques de comunicació on-line, a través dels quals, una organització es comunica amb els seus públics mitjançant una veu humana.

A diferència de la web és molt més personal. Humanitza les organitzacions.

CONTINGUT

1. Ha de tenir la presentació o nom del blog. Pot ser blog de l’empresa o d’un dels components de l’empresa.

2. Ha d’haver un apartat sobre qui és l’autor.

3. Comentaris de l’autor i dels usuaris respecte el que ha escrit. Si no ho permet, és més recomanable tenir una web.

4. S’aconsella una fotografia per cada post.

5. Ha de tenir un buscador intern, per buscar en els arxius anteriors.

6. Blogroll: Llistat de blogs i webs relacionades.

7. Llista d’arxius anteriors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario