Vistas de página en total

7 ene 2012

Tècniques en Relacions Públiques. Tema 5: Relacions Institucionals

TÈCNIQUES EN RELACIONS PÚBLIQUES

B1: TEMA 5: Relacions institucionals


CARACTERÍSTIQUES BÀSIQUES

Són les Relacions que estableixen les entitats que treballen per l’interès general. Sovint les anomenem institucions.

Hi ha diverses derivacions. TIPOLOGIES:

  1. 1. Relacions en l’àmbit administratiu públic:

Com es relaciona l’administrador entre ella: Qui té més poder, qui té més representativitat.

L’Administració la regeix una norma de protocol que diu qui té més o menys poder. De tota aquesta activitat, generalment se’n diu: Protocol Públic

  1. 2. Relacions amb les entitats privades

Aquestes relacions no tenen un patró normatiu. Les entitat privades, quan tenen relacions institucionals, quan fan institucions, ningú diu com ha de funcionar. Sinó que funcionen per similituds o còpia de paràmetres de protocol públic, és a dir, de la norma que regeix les administracions.

  1. 3. La influència, el lobbing

Compartiment d’interessos. Anar a buscar interessos compartits amb la intenció que tot plegat vagi a favor meu. Per influència de la norma.

  • Grup de pressió: De caire privat, interessos particulars. ex: tabacalera.
  • Grup d’interès: Caire més genèric, treballa per l’interès general. ex: Greenpeace; Ikea...


LA IMPORTÀNCIA DELS USOS, COSTUMS I TRADICIONS EN ACTES PÚBLICS

USOS

Parlem de la forma de fer particular d’alguna persona que te a veure amb les activitats que desenvolupen. Un poder fàctic durant el seu mandat.

Per tant, són formes reiterades d’actuar. Però els usos són diferents segons el tipus de mandat, són d’una manera o d’una altra Rosell és diferent a Laporta.

COSTUMS

Manera de fer reiterada d’una institució que no s’altera pel cavi de direcció Per St. Jordi es regala una rosa.


TRADICIONS

Tenen a veure amb la cultura o el substrat sociocultural en que es mou una institució. Aquesta cultura sobrepassa la manera de ser de la institució.




Es determinen de a baix a dalt.

En els costums, construïm els valors corporatius, i seran diferents segons els substrat cultural (les tradicions) que tinguem. Amb els usos porten a la pràctica, aquests valors, un líders concrets, en el seu dia a dia. Les tradicions, són pel poble, busquem la legitimitat social. Amb el Rosell el costum és més tècnic. Mentre que amb el Laporta és més identitari.


INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES I NOMENCLATURA BÀSICA QUE DEFINEIXEN EL PROTOCOL I EL CERIMONIAL

PROTOCOL

El protocol és l’expressió del poder. Tangibilització. Plasticitat i visibilització del poder.

El protocol ha d’anar vinculat a la cultura.

Principis que millor representen el protocol:

  • Representativitat:

A quanta gent represento.

  • Antiguitat:

Com d’antic sóc.

  • Anfitrionatge:

Qui organitza té la potestat d’organitzar a la seva manera. Però en el moment que arribar un poder, és aquest qui marca l’anfitrionatge. S’ha de cedir.

  • L’ús de la simbologia, Heràldica del poder

On es col·loquen les banderes, símbols i logos. Els experts en imatge corporativa són experts en heràldica.


CERIMONIAL

El cerimonial incorpora els usos, costums i tradicions a la normativa que organitza el poder, el protocol.

I el cerimonial és la forma d’afegir trets culturals.

Respecte la foto d’Obama amb el Zapatero i les seves filles, hi ha una diferència d’usos i costums de la Moncloa i la Casablanca. Hi ha un problema de cerimonial i no gens de protocol.

LLEI DE PROTOCOL DE LA GENERALITAT I DE L’ESTAT

La llei marca qui té més poder a Catalunya, marca disposicions de poder Decret 189/1981, 2 de Juliol, establint les normes de protocol i cerimonial en l’àmbit de la generalitat de Catalunya.

Conté:

  1. a) Precedències: Qui preval per damunt de.
  2. b) La relació entre les institucions i entitats privades.
  3. c) Simbologia
  4. d) Tractaments

http://www20.gencat.cat/docs/Adjucat/Documents/ARXIUS/doc_21058377_1.pdf

ASPECTES TÈCNICS DE L’ORGANITZACIÓ D’ACTES OFICIALS

La importància en els actes és de menys a més, l’últim que parla és el més important. Hi ha qui dona la paraula que també és la persona més important. El protocol, marca les importàncies.

En una taula, es col·loca segons la importància: 1r centre i després dreta-esquerra: 4/2/1/3/5. I parlarà primer el número 5 i, finalment l’1.

Elements Clau en les Relacions Institucionals:

  • - El discurs: Es construeix a partir d’una identitat, és a dir, sabent prèviament quins són els nostres valors.
  • - L’entitat: Saber quins són els teus elements diferencials, i els valors.
  • - L’estètica: Basada en el llenguatge no verbal (moviment, estil...) i l’entorn (Persones que obeeixin els principis de protocol) i material (logo, color, espai...)

No hay comentarios:

Publicar un comentario